De gemeente Hilversum lanceerde maandag samen met stichting Centrum Hilversum de nieuwe slogan Live Hilversum, ook wel met een knipoog geschreven als Hliversum.
Op social media wordt de nieuwe Hilversumse slogan flink op de hak genomen. Zo zien veel twitteraars Hliversum als een onuitspreekbaar woord en vinden ze het weggegooid geld.
Tekst gaat door onder de tweets
Hilversum gooit zo uw geld over de balk met lulkoek. Waarom moet je godsamme een stad promoten? https://t.co/4g47DhYPPM
— Joost Niemoller (@JoostNiemoller) September 4, 2017
Ik weet niet meer waar ik woon. #Hilversum #Hliversum
— Elsbeth Gruteke (@ElsbethGruteke) September 4, 2017
'Laten we eens een lans breken voor mensen met dyslectie', dachten ze in Hilversum. https://t.co/sbX93im0CU
— Ruben (@ruisopdelijn) September 4, 2017
Ik zou willen dat de Chief Branding Officer de kosten van deze ongein uit eigen zak gaat betalen.#hliversum
— Ad van Oosten (@AdvanOosten) September 4, 2017
Enthousiast
Voorzitter Jacco van de Ruit van de stichting Centrum Hilversum is enthousiast over het nieuwe merk: “Er spreekt een zekere trots uit voor het leven, wonen en werken in deze stad. Hilversum is toch de stad waar het allemaal gebeurt. Zeker als je kijkt naar de media. Het is ook een levendige stad. Dat zie je en dat voel je”, zegt hij op de gemeentesite.
Campagnes
In aanloop naar Dutch Media Week, die op 6 september van start gaat met Dudok in Concert zal het merk ‘Live Hilversum’ zich langzaam ontvouwen, waarna het tijdens Dutch Media Week overal in de stad te zien is. Ook tijdens evenementen als de shopping night op 6 oktober, de Sinterklaas intocht en de feestdagen die daarop volgen zullen nieuwe ‘Live Hilversum’ campagnes de Mediastad kleuren.