Ondersteun jezelf (en je kinderen) in Corona tijd…

Foto:

met deze 5 immuunsysteem boosters (Deel 1)

Lieve Gooigenoten: welke effecten een virus (in dit geval het Corona virus) voor jou heeft, is afhankelijk van de sterkte van ons immuunsysteem. Daar vertel ik je graag meer over in deze en een opvolger post over 2 dagen.

Het goede nieuws: leef natuurlijk & preventief én heb het leven lief!

Preventief kunnen we veel doen om ons te beschermen voor (virus) infecties 💪🏼. Als we ons immuunsysteem sterk maken en houden, kan je immuunsysteem ook bij een besmetting zijn werk doen en goed herstellen ⭐️. Voedingstoffen 🌱 spelen hier de essentiële sleutelfactor, maar ook stressbeperking, voldoende slaap en hygiëne maatregelen.

📌 Omdat we op dit moment allemaal wel wat extra ondersteuning kunnen gebruiken raadt Liselore (orthomoleculair therapeut en life coach) van yourelements.nl onderstaande adviezen speciaal aan voor jullie:

De adviezen gelden zowel voor kinderen als voor jou .

Zorg voor een optimaal functionerend immuunsysteem door:

Extra te letten op ondersteunende voeding

Onderstaande voedingsmiddelen werken bijzonder ondersteunend voor je immuunsysteem.

1) Vitamine D: Voor optimale cellulaire immuniteit;
Voorbeeld voedingsbronnen: (vette) vis, ei, in de zon ☀️

2) Vitamine C: stimuleert onder andere aanmaak witte bloedcellen;
Voorbeeld voedingsbronnen: paprika, zwarte bessen, spruitjes, peterselie, boerenkool

3) Zink: speelt centrale rol binnen immuunsysteem ;
Voorbeeld voedingsbronnen: oesters, hennepzaad, pompoenpitten, lijnzaad, cacao 🌿

4) Omega 3 vetzuren (EPA): daarmee ben je in staat ontsteking op te lossen ;
Voorbeeld voedingsbronnen: (vette) vis,lijnzaad/chiazaad/pistache 🐟

5) Melatonine (en tryptofaan); vermindert ernst van de gevolgen van infectie
Voorbeeld voedingsbronnen: (rijpe) tomaten, bananen, kalkoen en kip

6) Allicine: anti – virale werking
Voorbeeld voedingsbronnen: knoflook

Ga je op zoek naar lekkere recepten met bovenstaande ingrediënten 😊? Idee: breng een extra portie langs bij je dierbare moeder of vrienden in quarantaine.

II Kies voor voedingstof aanvullingen
En dan specifiek in de vorm van kwalitatief hoogwaardige voedingssupplementen.
Preventief raad ik de volgende voedingstoffen aan te suppleren om je immuunsysteem een handje te helpen, in lijn met boven geadviseerde voedingsstoffen:

Vitamine D
Vitamine C
Zink
Omega 3 vetzuren (EPA) )(kan ook ik vegan vorm algenolie)

Hopelijk helpt dit je op weg?

Extra corona service: graag bied ik per email of telefonisch advies op maat aan over supplement vormen, dosering en voor welke periode de supplementen jou extra kunnen. Je kan me bereiken via [email protected]

Belangrijk: Raadpleeg bij ernstige klachten altijd uw eigen arts en hou je aan de RIVM voorschriften.

Over 2 dagen posten we deel 2 in deze serie en vertelt Liselore tips over beperken van stress, belang van bioritme en slaap en wat te doen bij griep/corona klachten.

Wil je een breder persoonlijk advies? Neem contact op met [email protected].

De Your Elements praktijk is in deze Corona tijd telefonisch geopend. Afhankelijk van de vraag is een half uurtje kennisconsult mogelijk tot het samen stappen zetten in de vorm van orthomoleculaire life coaching.

Reacties