Ondersteun jezelf (en je kinderen) in Corona tijd met deze 5 immuunsysteem boosters

Foto:

Deel 2 Lieve Gooigenoten: welke effecten een virus voor jou heeft, is afhankelijk van de sterkte van ons immuunsysteem. Wat is het goede nieuws? In de eerdere post heb je gelezen hoe je preventief kan leven zodat je je immuunsysteem ondersteunt.

Tip 1: Kies voor ondersteunende voeding
Tip 2: Kies voor kwalitatieve voedingstof aanvullingen.
En er zijn nog meer mogelijkheden met grootse impact, Tip 3,4 en 5 lees je onderstaand.
Lees snel verder!

Tip 3: Beperk je ( chronische ) stress
Stress in welke (chronische) vorm dan ook, heeft een enorme impact op onze weerbaarheid en levert letterlijk afbraak op in ons lijf. Belangrijk dus om hier zicht op te krijgen voor jezelf!
In de praktijk zie ik dat onderliggende oorzaken van stress vaak divers zijn en elkaar beïnvloeden. Door jouw grootste stressoren weg te nemen en stressbestendigheid te optimaliseren, kan je zelf herstellende vermogen weer zijn werk doen.
Factoren die veel invloed hebben op je energiehuishouding zijn (o.a.): leefstijl, (onbewuste) niet helpende gedachten en overtuigingen, (onverwerkte) emoties en tekorten in voedingsstoffen.

Vragen die je jezelf op dit moment kunt stellen zijn:

– Waar ervaar je op dit moment het meeste stress van?
– Is het mogelijk om hier anders mee om te gaan zodat het je minder stress oplevert?

En wist je dat dankbaarheid en vertrouwen het immuunsysteem ook ondersteunen?

Tip 4: Optimaliseer je bioritme en slaap
Ons immuunsysteem is juist in de nacht actief om je lichaam optimaal te repareren en regenereren. Het is daarom heel belangrijk voldoende slaap te hebben in kwetsbare periodes. Er lijkt ook een relatie te bestaan tussen voldoende melatonine aanmaak en de ernst van gevolgen van infecties.

Ook leven met je biologische klok hoort bij optimaliseren van je slaap. Dit levert de minste stress (cortisol) op voor je lichaam en zorgt daarmee voor een goede slaaphormoonhuishouding (melatonine).

Tip 5: Wat te doen bij weerstandsklachten?
1) Raadpleeg bij Corona klachten altijd uw eigen arts voor acute medische hulp en hanteer de RIVM
voorschriften. Deze blog is niet bedoeld als vervanging voor medisch advies hierin.
2) Hanteer bovenstaande tips om stress te beperken en slaap te optimaliseren.
3) Kies voor mogelijke extra ondersteuning in voedingsstoffen en overleg gebruik van aanvullende
supplementen met een orthomoleculair deskundige.

-Vitamine C
– Zink
– Extra plantenextracten kunnen je weerbaarheid vergroten: Astragalus of Euginecea.

Telefonisch advies op maat over supplementvormen, dosering en voor welke periode.
Je kan me ook bereiken via [email protected]

4) Liefst geen onderdrukking van de koorts als dat niet nodig is door middel van gebruik van paracetamol/ NSAID’s (aspirine). Dit geeft mogelijk een grotere kans op complicaties en een langere ziekteduur.

*Raadpleeg bij ernstige klachten altijd uw eigen arts en hanteer de RIVM voorschriften

Wil je een breder persoonlijk advies? Neem contact op met [email protected]. De Your Elements praktijk is in deze Corona tijd telefonisch geopend. Afhankelijk van de vraag is een half uurtje kennisconsult mogelijk tot het samen stappen zetten in de vorm van orthomoleculaire life coaching.

PS Dit is Deel 1 vd tips:
https://gooisch.nieuws.nl/2020/03/25/ondersteun-jezelf-en-je-kinderen-in-corona-tijd/

Lieve mensen: zorg goed voor jezelf & elkaar.

#immunesupport #corona #virus #vitaminC #vitaminD #zink #omega3 #voedingstoffen #orthomeleculairegeneeskunde #liveyournaturalpotential #support

*Liselore van Ekdom is orthomoleculair natuurgeneeskundige en life coach. Met yourelements.nl, begeleidt ze ondernemende mensen en hun kinderen zowel fysiek als mentaal terug in hun element. Daarnaast geeft ze bedrijfslezingen om zo ook op de werkvloer vitaliteit te optimaliseren. Voor meer inspiratie en gratis adviezen: volg Liselore op social media of schrijf je in voor haar Seasonal Inspiratie Post.
www.yourelements.nl
fb: YourElementsNL
insta: Liselore_yourelements.nl)

Reacties